Semasa

Pelakon Laudya Cynthia Sah Bercerai Dengan Engku Emran. Ini Luahan Laudya Yang Mngejutkan

Sejak beberapa hari lalu timbul desas desus tentang status perkahwinan pelakon Laudya Cynthia Bella dengan suaminya Engku Emran Engku Zainal Abidin yang dikatakan tidak lagi sebumbung.

Terkini, Laudya, 32, mengesahkan dia sudah bercerai dengan Engku Emran, 45, hari ini sekali gus menjawab teka-teki mengenai status perkahwinan mereka.

Menurut Laudya, keputusan perceraian itu dibuat secara sepakat di antara kedua-dua pihak dan ia dilakukan dengan cara yang baik.

” Berhubung berita teka-teki mengenai rumah tangga kami, saya ingin menjelaskan bahawa kami berdua sudah sama-sama sepakat untuk berpisah secara baik.

” Sudah pelbagai usaha kami lakukan yang kami lakukan dan ini adalah takdir Allah SWT. Rumah tangga kami hanya sampai di sini. Segala proses kami juga lalui dan saat ini semuanya sudah selesai.

” Dua tahun beliau menjadi suami saya, banyak sekali kebaikan, hikmah dan pembelajaran yang saya peroleh.

” Insya-Allah semua itu saya jadikan bekalan, boleh saya simpan untuk menjadi wanita yang jauh lebih baik lagi,” katanya dalam program Insert Pagi.

Laudya berharap penjelasan itu dapat menjawab pertanyaan yang menjadi tanda-tanya dalam kalangan ramai selama ini.

Laudya mohon sokongan ramai

Dia juga meminta sokongan semua agar dia dapat terus kuat menjalani kehidupan sehariannya.

” Saya mohon maaf kalau ada kata-kata atau sikap saya yang kurang menyenangkan. Saya perlukan sokongan dari teman-teman semua dan mohon doakan saya,” katanya.

Laudya dan Engku Emran melangsungkan pernikahan di Kuala Lumpur pada 8 September 2017.

Selepas sah menjadi isteri Engku Emran, anak kelahiran Bandung, Jawa Barat itu memutuskan untuk tinggal di Malaysia bersama suaminya.

Pasangan ini juga tidak dikurniakan anak.

Sementara itu, usaha Harian Metro menghubungi Engku Emran bagi mendapatkan reaksinya tidak berjaya apabila mesej WhatsApp tidak dibalas.

Laudya mahu jual rumah

Sebelum ini timbul khabar angin Laudya dikatakan tidak lagi tinggal sebumbung dengan Engku Emran dan kini sedang dalam proses menjual kediaman mereka yang terletak di Jakarta Selatan.

Jiran tetangga di kawasan perumahan tersebut memberitahu mereka ada melihat beberapa orang calon pembeli meninjau kediaman berkenaan.

Laudya berkahwin dengan Engku Emran 8 September 2017 di Kuala Lumpur.

Difahamkan kediaman mewah itu dijual dengan harga kira-kira RM3.6 juta. Ada beberapa orang datang tengok.

Dalam pada itu, seorang lelaki yang diberi tanggungjawab melakukan pengubahsuaian kediaman Laudya enggan mengulas lanjut mengenai berita tersebut.