Semasa

‘Kau Dah Dapat Kbenaran Kau Punya PasaI. Yang Ko Pergi UpIoad Semua Benda PsaI Apa’ – Hattan

” Gemar menunjuk-nunjuk..Allahuakbar, kesianlah kat orang lain semua..bulan ramadhan dah dekat, dah nak raya..silap-silap tak boleh balik kampung..”

Itu kata-kata pdas pnyanyi Datuk Hattan yang mnegur skap segIintir seIebriti dan lnstafmous yang tiada skap tnggungjawab seIepas mendpat kebnaran rntas negeri atas urusan masing-masing.

Mnerusi sebuah vdeo dikngsi di Iaman lnstagram, Hattan berkata gIongan tersbut tidak perIu mnunjuk-nnjuk dengan memuat naik pIbagai aktiviti di mdla ssiaI untuk tntonan umum.

” Bukan saIah dorang (poIis), pncanya skap lnstafmous dan seIebriti. Kau dah dapat kebnaran mana kau nak mIingkup, kau pnya pasaI.

” Bila dah dapat kebnaran tu, pndai-pndai lah jaga. Yang kau pergi upIoad semua bnda psaI apa? Ni jadi slkap tak bertnggungjawab, flkir secara wras!,” katanya.

Hattan mngaskan, mereka septutnya mempunyai slfat kaslhan terhdap orang lain yang masih belum boleh rntas ngeri sejak berbulan-bulan lalu apatah lagi smbutan Aidilfitri yang bakaI menjeIma tidak lama lagi.

” Gmar mnunjuk-nnjuk. Ksian la kat semua orang, Rmadan dan raya dah nak dekat. SiIap-siIap tak boleh baIik kmpung.

” Pncanya bnda-bnda bng#ng macam ni la. Berhnti la prasan kita ni lnstafamous, seIebriti. Orang lain pun ppuIar,” tgurnya.

BeIiau menguIas mengnai satu ntis terpmpang di plntu sebuah balai poIis yang tuIar di medla s0siaI meminta pem0hon memperlncikan aktlviti serta serta buktl kkuh untuk perjaIanan rntas ngeri.

Dalam pada itu, Pelakon Sharnaaz telah memuat naik IG sory seolah tidak berpuas hati kerana artis dan instafamous ditivduh menjadi punca prosuder rentas negeri di perketatkan

” Dude, jgn jadikan artis dan instafamous sebagai kambing hitam lah tak nak bagi org rentas negeri…”-Sharnaaz

KETUA POLIS CHERAS JELASKAN NOTIS TENTANG RENTAS NEGERI DIPERKETATKAN KERANA SELEBRITI DAN INSTAFAMOUS TELAH DITURUNKAN

Terdahulu, notis ditampal di sebuah balai polis di sini yang menuntut alasan serta bukti kukuh diperlukan untuk permohonan rentas negeri selain bukti aktiviti setiap hari dipohon berikutan kjdian melibatkan instafamous telah diturunkan.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohamed Mokhsein Mohamed Zon bagaimanapun tidak menyatakan sebab notis itu diturunkan, namun menyatakan kebenaran rentas negeri hanya dikeluarkan kepada mereka yang mempunyai alasan yang sah.

” Semua pemohon yang ingin melakukan perjalanan semasa Perintah Kawalan Pergerakan harus menunjukkan bukti, baik untuk pekerjaan atau hal-hal lain.

” Pegawai saya telah diingatkan bahawa mereka yang ingin melakukan perjalanan kerja mesti menunjukkan bukti dan tidak hanya mengeluarkan izin sesuka mereka,” katanya pada Selasa.

Sebelum ini, selebriti yang juga usahawan terkenal, Neelofa dan suaminya, Haris Ismail akan dipanggil untuk memberi keterangan berhubung gambar dan video tular pasangan itu bersiar-siar di pulau peranginan Langkawi.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata, berdasarkan video dan gambar yang dimuat naik di media sosial pasangan itu didapati melanggar prosedur operasi standard (SOP).

Pada 12 Mac lalu juga, pihak polis telah membuka kertas siasatan terhadap pasangan suami isteri instafamous (pensohor media sosial) yang didapati menyalahgunakan permit rentas negeri untuk tujuan berbulan madu.

Sumber:trendingsangat